serwis nagrzewnic olejowych


Centralne ogrzewanie Alternatywne źródła energii cieplnej, encyklopedyczna definicja

Wady i zalety:

Od kotła węglowego różni go znacząco charakter opału, co pozwala w większym stopniu dokonać automatyzacji procesu spalania.

Wady i zalety:

Pod koniec XX wieku powróciła moda na kominki, które są efektownym elementem wystroju wnętrz. Nowoczesne kominki mają niewiele wspólnego z niskosprawnymi poprzednikami, posiadają:

Wady i zalety:

Wady i zalety:

Alternatywne źródła energii charakteryzują się zmniejszonym negatywnym oddziaływaniem (względem tradycyjnych źródeł) na środowisko naturalne, poprzez zmniejszenie emisji szkodliwych substancji, lub wykorzystanie odnawialnych źródeł energii.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Centralne_ogrzewanie


Obsługa węglowych kotłów grzewczych

Obsługa starszych kotłów grzewczych prowadzona jest w klasyczny sposób. Trzeba zawsze uważać na to, aby opał do nich dostarczany nie wyczerpał się zbyt szybko. Natomiast nowoczesne kotły grzewcze obsługiwane są w bardzo prosty sposób polegający na tym, że wystarczy je włączyć lub podłożyć do nich opał, aby móc cieszyć się ciepłem w całym domu. Tego rodzaju piece będą funkcjonowały przez wiele godzin a nawet dni bez dodatkowego dokładania opału. Oczywiście najprostsza pod tym względem jest obsługa pieców gazowych, które wystarczy włączyć i ustawić na nich odpowiednią temperaturę. Natomiast węglowe kotły grzewcze charakteryzują się tym, że trzeba do nich podkładać węgla i drzewa. Tylko wówczas będą one sprawnie pracowały.


Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy

serwis nagrzewnic olejowych

Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny.

Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem.

Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy:

W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania
Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego.

W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej.

Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa


Dodane: 08-05-2019 11:50